Sunday 22 February 2009

siapa yang mengejar? SI JANTAN...



"ade orang kata lelaki tak suka dikejar, mahu dikejar". betul ke?

tiba-tiba aku dipanah soal itu, aku lencongkan sahaja pada filem kegemaran semua "nujum pak belalang"

aku kamus ringkas.kamus bentuk-bentuk, garis wan warna.bukan kamus bahasa.

apa udang di sebalik soalan itu? sakit lututkah si penyoal?

(hey penyoal, sila jawab dalam bahasa mudah,
bahasa rakyat kasta pariah malaysia,
bukan bahasa dewa-dewaan, tolong ya.) :P



petang. aku berhubung dengan kotak kamus, kotak kamus yang di dalam pembikinan, tebal kamus itu, ala-ala setaraf dengan manusia yang punya sarjana tebalnya. ya. ia sedang dalam pembikinan.



berhubung dengan perhubungan itu, bertujuan hanya untuk menyalin patah-patah perkataan yang telah disamaertikan, tapi aku hanya kamus ringkas, seperti manusia yang punya sijil tarafnya. walau sudah lama tamat pembikinan, tetapi mahu menaik taraf kandungan.

susah juga mahu serapsuai (asimilasi) patah-patah perkataan dari kamu tebal itu,
ada tanda di pipi.

dalam satu tahun lagi mungkin akan lengkap kamus tersebut.

3 comments:

Lumut Pagi said...

Terasa..!!

Mungkin sukar sudah menghubungi 'kamus tebal dalam pembikinan' itu lagi...

kerana..???

haih...memang lah pelik kan?

*MERAH DARAH*

situkanghambar said...

haish, ape saje la anda ini.

hey melur, kami bercerita tentang
bintang di bucu dunia.

bukan tentang melur di taman melarang.

Jay Harun said...

umm..."ade orang kata lelaki tak suka dikejar, mahu dikejar". betul ke?

ke sepatutnya, "tak suka dikejar, mahu mengejar?"