Friday, 19 June 2009

Gelak Jamaa'



Wawawa hahaha.. , sejak beberapa bulan, kebel;akangan ini tepat kerja gua bertambah maju. gua suka jamaa' . nak gelak kejap wawawa hahahah..

sebab aku gua nk gelak jamaa` nih, sebab tempat kerja gua bukan sahaja tempat kerja gua, malah gua bekerja sendiri. makna kata. gua kat sini bos gua kat sini kuli. nak gelak jamaa' jap, wawawa hahaha..

ramai gila orang datang seh, berduyun-duyun. terutama lepas masuk waktu luar pejabat.

dulu tak macam nih. dulu lenggang je. papan selaju ke , kasut beroda sejajar ke pun boleh.
anda-anda yang di luar sana tuh cuba la perhatikan. bertapa enak dan bernafsunya mereka meloncat-loncat bermain.

gua sendiri tak tahu apa jadah permainan yang mereka perlakukan. wawawa hahaha~.
nak kate sepak raga, tapi kenapa dua orang lawan dua orang ja.



gua ingat salah satu sebab mereka datang tempat gua, mungkin la . tapi gua tak boleh teka tepat la kan, mungkin la..

kerajaan dah mulakan balik kempen bersenam. dulu ada kempen kuat, lepas tuh senyap je..
ni jam kempen balik, kempen kuat-kuat balik. macam kempen minum air kelapa dulu. kempen kitar semula. nanti mereka kitarkan kempen itu semua balik la. kempen kuat-kuat.

yela. kami semua mudah lupa, kadi kene la kerap kitar kempen. kempen kuat-kuat dan kitar kuat-kuat.



wawawahahaha~ satu lagi kan, gua ingat kan pasal ade sorang baru-baru nih dapat dato'. itu orang main sukan juga. mungkin mereka juga mahu dapat dato'. itu pasal mereka cuba main sukan ni. wawawa hahaha~

gua tak kisah, janji tempat gua ramai orang, gua gembira. meh ketawa jamaa' wawawahahaha..



gua ingat kalau sampai hujung tahun mereka cuba mendapat dato' melalui sukan ni, gua rasa hujung tahun gua nak pergi bercutila. mane taknye?

sewa tempat gua 2-3 kali seminggu. lepas tuh sekali sewa 3-4 jam. sorang beli air tin 4-5 tin.
gua jual air tin rm 2 satu. gang nih datang 8 orang.

8 orang x 5 tin = 40 tin

40 tin x rm 2 = rm 80

rm 80 x 3 kali = rm 240 seminggu

rm 240 seminggu x 4 minggu= anda-anda kira sendiri.


wawawa hahaha...
mahap. gua buat kira-kira guna bahasa kebangsaan
pasal gua itu jam guna bahasa ni belajar kira-kira dan sains.

itu belum masuk sewa tempat gua lagi. wawawa hahaha.

semoga gang ini lekas-lekas dapat dato'
tapi lepas dapat dato' jangan la tak datang sini lagi ya~
jangan la tukar sukanlah tukar sukan. sukan menebas pulak.
jangan lah berprotokol kokol.
datang je tempat gua nih. gang juga manusia, gua juga manusia
boleh beli air tin gua banyak-banyak.
jangan bawa air dari rumah. banyak klorin.

nanti gua nak pergi melancong gua bagitau anda- dulu yah.

tata.
"majukan selain sukan demi bangsa bernegara"

4 comments:

PenagihAyamGoreng said...

wah, gembira benar nampaknya!

iLOVEspeed said...

lu punya tempat ker? ke lu jual air? kat mane?

iLOVEspeed said...
This comment has been removed by the author.
situkanghambar said...

ini di PJ, tmpt runtuhan bangunan hari tu.